مضرات و خواص کشمش در بارداری شیردهی سرماخوردگی لاغری

کشمش,کشمش سبز,کشمش پلویی,کشمش سیاه,کشمش مویز,کشمش سبز و دیابت,کشمش سبزه,کشمش سبز قلمی,کشمش سبز خواص,کشمش سبز در بارداری,کشمش سبز چه خاصیتی دارد,کشمش سیاه در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و خواص کشمش در بارداری شیردهی سرماخوردگی لاغری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

جالب است بدانید که افسرده ها از این میوه بخورند. در واقع ان میوه سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌های گروه B است. از سویی دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از خراب شدن سلولی جلوگیری می‌نماید. البته مصرف آن به دلیل داشتن کلسیم فراوان برای سلامت استخوان‌ها بسیار مفید است و از پوکی استخوان پیشگیری می نماید.

خواص کشمش

این دانه میوه‌ی رسیده و خشک انگور می باشد که با توجه به نوع انگور، روش و شرایط خشک کردن و مواد افزودنی مجاز موجود در آن به نام‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال پیدا می شود.

کشمش ، خواص کشمش , کشمش سبز , کشمش و دیابت, کشمش در بارداری

کشمش سبز

جالب است بدانید که فیبر موجود در آن از سرطان کولون و از رشد غیر معمول سلول‌ها جلوگیری می‌ نماید و باعث کنترل قند خون در بدن می‌شود و برای درمان بی نظمی معده و یبوست مفید و موثر است. لازم به ذکر است که مصرف آن سستی و رخوت را از بدن دور می‌ نماید و سبب از بین رفتن آب اضافی بدن می‌شود، بدن را تقویت می‌کند، دهان را خوشبو می‌کند و منبع مناسبی از فیبر، آنتی اکسیدان و انرژی در بدن می باشد.لازم به ذکر است که متخصصان تغذیه عقیده دارند خوردن چند عدد کشمیش در روز به تقویت حافظه کمک کرده و افراد را از ابتلا به بیماری آلزایمر مصون نگه خواهد داشت. در واقع همچنین فیبر زیاد در آن به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده‌ها یاری می رساند. در کنار آن پتاسیم را می‌توان نام برد که سبب کاهش فشار خون و جلوگیری از دفع مایعات بدن می‌شود و به میزان کافی در آن موجود است.قابل ذکر است که آن سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌های گروه B است. بد نیست بدانید که از طرفی دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از تخریب سلولی جلوگیری می‌کند. مصرف آن به دلیل داشتن کلسیم فراوان برای سلامت استخوان‌ها مفید است و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.همچنین سلنیوم در آن برای پوست عالی است. ضمنا مقادیری از ویتامین‌های A و B در آن موجود است که نیاز بدن را به این گروه ویتامینی تأمین می‌کند.

کشمش ، خواص کشمش , کشمش سبز , کشمش و دیابت, کشمش در بارداری

کشمش در بارداری

بد نیست بدانید که  علاوه بر آن، مویز نیز در این گروه قرار می‌گیرد که همان کشمشی است که از انگورهای سیاه مجلسی قرمز یا انگور شاهانی تهیه می‌شود. فراموش نکنید که انگور در اثر خشک شدن خواص خود را از دست نداده، حتی قندش زیادتر و اثر نیروبخش آن بیشتر شده و خاصیت نرم‌کنندگی سینه را نیز پیدا می‌نماید.

کشمش ، خواص کشمش , کشمش سبز , کشمش و دیابت, کشمش در بارداری

کشمش برای لاغری

لازم به ذکر است که مصرف آن از رشد باکتری‌های دهانی که موجب پوسیدگی‌های دندان و بیماری لثه می‌شوند، جلوگیری می‌ نماید. به گفته متخصصان ترکیبات شیمیایی گیاهی تحت عنوان فیتوکمیکال‌های موجود در این میوه با مبارزه با باکتری‌های دهانی به بهداشت دهان کمک می‌ نماید.لازم به ذکر است که خوردن چند عدد از ان در روز به تقویت حافظه کمک کرده و افراد را از ابتلا به بیماری آلزایمر مصون می‌دارد.

کشمش ، خواص کشمش , کشمش سبز , کشمش و دیابت, کشمش در بارداری

کشمش و یبوست

در واقع با توجه به نحوه توزیع انواع کیشمش‌های موجود در بازار و امکان وجود آلودگی‌های میکروبی، آفت‌زدگی، میزان روغن، بقایای سموم و گوگرد محصول بیشتر از حد مجاز به مصرف‌کنندگان توصیه می‌گردد که هنگام خرید از محصولات بسته‌بندی‌شده با مجوزهای لازم بهداشتی استفاده کنند و پیش از مصرف، کیشمش را با آب شست‌وشو دهند تا روغن‌های معدنی، گرد و غبار و سایر آلودگی‌های احتمالی که در سطح محصول وجود دارند، به حداقل ممکن برسند و کیشمیش سالم تری مصرف نماید.بد نیست که بدانید که برای زخم‌های واریس 50 گرم پوست درخت فندق و 1000 گرم آب (آبی که مخلوط با سرکه است) را جوشانده زخم‌ها را بشویید تا بهبود یابد.لازم به ذکر است که برای تنظیم قاعدگی 20 گرم پوست فندق را در 1000 گرم آب جوشانده در فواصل قاعدگی روزی یک فنجان میل نمایید.قابل ذکر است که فندق خاصیت پایین آورنده ای فشار خون دارد. جالب است بدانید که کسانی را که مار زده است از ان با فندق میل کنند.برای تخفیف علائم سندروم پیش از قاعدگی می‌توان از راه‌های زیر بهره برد؛ مصرف روزانه یک مولتی ویتامین اسید فولیک و مکمل کلسیم، قرص آهن، ورزش آهسته(مثل یوگا و مدیتیشن)، مصرف غلات سبوس‌دار، گوشت‌ها، تخم مرغ، جگر، اسفناج تازه، جعفری، حبوبات (مثل عدس و لوبیانخود سبز، نان سبوس دار ، آجیل، خشکبار (مثل انواع برگه، برگه آلو و هلو و زرد آلو ، توت خشک، انجیر خشک و کشمش)، خوابیدن هشت ساعت در شب، کم کردن استرس و…

کشــــمش